Cairo – partea nevazuta

Astazi am avut ocazia sa trec cu masina prin partile mai putin cunoscute ale orasului Cairo, un fel de mahalale. Nu am facut fotografii pentru ca imi era frica sa nu raman fara telefon. Nu prea ma pricep la descrieri dar incerc sa va redau in scris cateva imagini care mi-au ramas in memorie.

Strazile sunt peste tot foarte aglomerate, carciumile au cateva mese scoase pe trotuar si oamenii stau afara si fumeaza “shisha” un fel de narghilea turceasca, se gaseste peste tot, poti fuma si la restaurant, la cafenea sau pur si simplu pe strada. Este peste tot o amestecatura si o invalmaseala de oameni, biciclete, motociclete, motociclete cu cabina, microbuze, masini mici, cai, magari si camile. Praf mult si foarte multa galagie, toata lumea striga sau claxoneaza in trafic. Magazine cu multe neoane de toate felurile si culorile care vand ce vrei si ce nu vrei, tigari, condimente, dulciuri, obiecte sanitare, paine produse de panificatie, toate scotand produsele pe taraba in strada.

Cladirile sunt in marea majoritate neterminate, cum spuneam intr-un articol anterior, ca proprietarii sa nu plateasca impozite la stat, sunt constructii de tot felul, blocuri, moschei, case, cocioabe, toate amestecate, invalmasite si inghesuite in peste tot.

Transportul in comun, daca poate fi numit astfel, se face cu mici microbuze, cu 10-12 locuri care opresc oriunde e necesar si blocheaza circulatia pana coboara si urca toata lumea. Cand opresc, copii de pe strada se urca in spate pe bara microbuzului si merg cateva sute de metri distrandu-se si salutand oamenii.

Am fost impresionat de prima data de infrastructura orasului, care chiar daca nu face fata celor 18 milioane de oameni macar preia in mare parte traficul infernal. Se construiesc in continuare autostrazi suspendate si sosele de centura ca sa imbunatateasca traficul si sa nu-si strice probabil reputatia de capitala neoficiala a Africii, asa cum se mandresc egiptenii si isi lauda marea metropola de pe malurile Nilului.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

Connect with Facebook