O partida de pescuit

pe bac la brailaDupa cum ati observat din fotografiile pulbicate mai devreme astazi am fost la pescuit. O partida de pescuit se incepe cu cel putin 24 de ore inainte de a pleca efectiv spre balta sau raul unde iti doresti sa faci captura visurilor tale. Trebuie cumparate momeli, monturi, verificatre mulinetele, lansetele si unditele, trebuie facuta mamaliga si mai ales trebuie sa te scoli devreme pentru a ajunge cat mai repede la balta. Cam asa am facut si noi, ne-am cumparat ieri cateva rame si viermusi, am aranjat si verificat lansetele si mulinetele si azi dimineata la 5.30 ne-am trezit si am plecat catre Turcoaia in Judetul Tulcea la pescuit.

Se pare insa ca nu am ales cea mai buna zi pentru a merge la pescuit acest lucru fiind confirmat de radarul nou care ne-a prins din mers la 110km/h pe un drum in care limita era de 90… Politistul era cam suparat ca nu aveam viteza mai mare pentru ca poate iesea de-o spaga. Nu ar fi fost o paguba prea mare daca nu ne-am fi grabit. Ati observat cat dureaza pana un politistul completeaza amenda? Apoi vine si te intreaba daca platesti pe loc si bineinteles ca daca vrei sa scapi de alergatura spui da si mai dureaza cateva minute pana scrie chitanta… Ati mai observat ca in ultima vreme romanii in trafic nu mai fac semne cu farurile ca sa anunte un eventual radar?

pe balta la pesteIn sfarsit, cu o intarziere de o ora (si bacul a plecat mai tarziu, parca in ciuda noastra) am ajuns pe “balta” undeva langa Turcoaia (vezi harta aici). Era soare dar batea vantul, fapt ce a influentat foarte mult partida noastra de pescuit. Serban a inceput in forta si dupa putin timp a scos primul caras. Vantul ne-a cam incurcat planurile asa ca desi s-au prins cateva exemplare frumoase, captura nu a fost foarte bogata. Ne-am distrat de minune si asta conteaza cel mai mult!

Pentru cei interesati de pescuit si mai ales de cum am prins crapul din poza de mai jos va dau o reteta de mamaliga numai buna pentru pescuit: se pune la fiert apa intr-o oala suficient de mare, se pune sare si putin ulei, se lasa pana fierbe, se adauga zatul de la cafea si fulgi de porumb cu miere (cei de la Nestle sunt foarte buni) apoi se pune incet malai mestecand tot timpul. Dupa ce se ingroasa se adauga putina faina pentru consistenta. Se lasa putin sa se raceasca apoi se toarna pe o farfurie sau un fund si se lasa pana a doua zi dimineata sa se intareasca. Se poate amesteca cu sprot daca nu este suficient de tare si se pune pe montura tip “bomba”. Succes garantat!

4 responses

1. Salut, duminica vreau si eu sa ies la pescuit. Sunt din Braila si vreau sa stiu cum ajung in locul acela (balta Turcoaia) mai exact locul in care ai dat tu :D
    Daca mai ai si alte sfaturi sau detalii le primesc bucuros.

Multumesc

2. treci cu bacul la Macin si continui drumul mai departe spre Tulcea iar la cativa km ai indicator catre Turcoaia. balta e chiar inainte de intrarea in sat. Daca vrei sa prinzi crap trebuie sa folosesti mamaliga!

3.  Avatar
    Anonymous

reteta mamaliga ionescu 900grame porumb verde congelat,2,5litri apa.SE FIERBE PORUMBUL IN CANTITATEA DE APA (OALA SUBPRRESIUNE)TIMP DE 1ORA.SE SCOT BOABELE DE PORUMB IAR APA SE RASTOARNA INTR-UN CEAUN DUPA CARE SE ADAUGA 800GRAME MALAI,SE FIERBE TIMP DE 20MIN DUPA CARE DIN 5IN 5MINUTE SE ADAUGA CITE O CANA DE MALAI SI SE TOT ADAUGA MALAI SI SE AMESTECA PANA CAND MAMALIGA SE LIPESTE IN PROPORTIE DE 80%PE LINGURA DE LEMN.SE SCOATE MAMALIGA INTR-UN SAC DE RAFIE,SE ARUNCA PORUMBUL FIERT IN SAC,SE LEAGA LA GURA SACUL DUPA CARE SE CALCA IN PICIOARE PTR.OMOGENIZARE.COMPOZITIA SE SCOATE DIN SAC SI SE LASA LA RACIT.FIR INTINS