Masinile in Algeria

Asa cum spuneam intr-un articol anterior, revin cu informatii despre masinlie din Algeria. Inca de prima oara am fost impresionat de numarul de masini din Alger si de deviersitatea acestora. Masini mici, masini mari, masini noi si masini vechi, de toate marcile si toate felurile se pot intalni in Alger. Fiind o fosta colonie franceza o mare parte din masini sunt de provenienta franceza: Renault, Citroen, Peugeot dar se pot intalni masini fabricate pe toate meridianele lumi: chinezesti, indiene, japoneze, europene, americane, rusesti, etc. Am vazut pe strada de la Maruti si Fiat 500 pana la Hummer si Audi Q7 sau de la Volkswagen Broscuta din anii ’50 si Dacii din anii ’70 pana la Audi A8 sau BMW X5.

Si Loganul fabricat in Romania este foarte prezent in Algeria; daca stau sa ma gandesc Algeria era un partener al celor de la Dacia inca de pe vremea comunismului, fiind unul din principalii importatori de Dacii.

Interesant e ca numerele de inmatriculare ale masinilor desi la prima vedere nu spun mare lucru (un numar de 10 cifre) sunt foarte logic atribuite: primul grup de 5 cifre este un numar aleator unic pentru fiecare masina. Urmatoarele 3 cifre reprezinta tipul de masina si anul de fabricatie (in poza de mai sus 187 inseamna turism, proprietate particulara fabricat in 1987) iar ultimile 2 cifre reprezinta Wilaya (judetul) in care e inmatriculata masina (16 reprezinta Algerul)

Am vazut foarte multe masini vechi (din anii ’50) care inca mai sunt in functiune, poate unicate in Europa. Ciclul de reinoire a masinilor este mult mai mare din cauza ca nu toata lumea isi poate permite sa schimbe masina la fiecare 5-10 ani, preturile fiind similare cu cele din Europa, singurul avantaj al cumparatorilor estepretul foarte scazut al benzinei (in jur de 20 centi litrul). Marea majoritate a autoturismelor sunt mici, de mic litraj fara prea multe pretentii pentru ca Algerul este un oras foarte aglomerat si cu putine locuri de parcare (pare cunoscut?)

Leave a Comment